tenker høyt.

mandag 10. november 2008

Helg.

I helgen har jeg vært på filmfestival.
Og det var ikke noen hvilken som helst filmfestival -
det var Jonny og Katrine som gjorde alvor av idéen om å samle venner og venners venner til god film, diskusjon og sosialisering!

Så der var vi, jeg, noen kjente, mange ukjente, alle smilende, i Katrines leilighet på Tøyen.
Det var kino parallellt i sal 1 (stua) og sal 2 (TV-stua),
og vi så film, pratet, spiste, så mer film -
også fikk vi en liten dæsj ekstra inspirasjon i to glitrende foredrag;
fra en filmkritiker (NRK) og en medialærer (Høgskolen i Oslo).

Det med å gjøre alvor av idéer og snakkiser er noe som ikke skal undervurderes!
Og dette initiativet tror jeg førte til både ny innsikt i et medium og et glimt av hverdagslykke for alle de heldige vennene, altså oss.
Jeg fikk sett "Mot veggen", "Donnie Darko", "The hours", "Grizzly man" og "Direktøren for det hele".

Det var ikke småtteri, om jeg skal si det selv -
også endte det hele, som seg hør og bør, med rødvinsfylla.

Ingen kommentarer: