tenker høyt.

onsdag 15. oktober 2008

Ultima.

Ultimafestivalen går for tiden av stabelen i Oslo.
For dem som synes å ha hørt om Ultima, men likevel ikke har den fjerneste anelse om hva dette dreier seg om, kan jeg fortelle følgende:

Ultima er en årlig internasjonal festival for samtidsmusikk og relaterte kunstarter.
Kort sagt, en salig blanding av ny musikk med noko attåt.

Det spennende med Ultima er at man møter musikk, komponister og kunstnere som man kanskje ikke ville blitt kjent med ellers.
Her får du ikke høre Beethoven eller Bach - men dem kan du jo høre på hele resten av året hvis du vil!
Derimot får du mulighet til å boltre deg i musikk som utfordrer øre og sinn. Noe vil overraske deg, noe vil du like, og noe vil kanskje få deg til å vri deg i stolen av kjedsomhet.
Det spennende med Ultima er at du ikke vet hva som kommer.

I Ridehuset fredag klokken fem får du sjansen til å høre Rolf Borch bringe dårlige nyheter fra ørkenen. Det gjør han på klarinett, og jeg kan love deg en opplevelse utenom det vanlige.
Du får også høre Forsvarets Distriktsmusikkorps Vestlandet, og du får se meg i uniform.

1 kommentar:

anemarthe sa...

Så bra du har blitt ny-musikk-frelst!
Lei meg for at jeg ikke fikk hørt konserten, men noen ganger er til og med jeg så spontan at jeg plutselig drar hjem til Lillehammer...
Vi snakkes snart!