tenker høyt.

onsdag 19. mars 2008

På leting.

Mens venninna sitter på kirkebenken med nesa mot fremtiden,
sitter jeg på Kaffebrenneriet med nesa i ei bok.

Mens venninna venter på eplekyss og voksende mage,
venter jeg på at flyet skal lande på hvilken-flyplass-det-nå-enn-er.

Mens venninna har jobb fra ni til fire,
har jeg musikk hele døgnet.

Mens venninna sitter i stua med mann og vin og påskekrim,
sitter jeg i et kollektiv i Dovregata og drikker rosa champagne fra kjøkkenglass.

Mens venninna lurer på om det blir gutt eller jente,
lurer jeg på hvor toget vil ta meg med neste gang.

Mens venninna går tur i skogen med vogn, anorakk og vårbål,
går jeg på nordlig fjelltur med jeans og hotellnøkkel i lomma.

Mens venninna brer over dyne og synger god natt min skatt,
står jeg i et øvingsrom, glor på veggisolasjonen og vet at skolen snart vil stenge.

Mens venninna våkner av varm pust og barneskrik,
våkner jeg av en ustemt gitar på et vorspiel som plutselig har blitt til nachspiel.

Mens venninna har funnet,
vil jeg kanskje alltid lete.

Eller?

1 kommentar:

Unknown sa...

Wow, I'm totally bummed out now. You really summed up our lives with that one. On the other hand, it will always be easier for us to join their world at some later date than for them to join ours.