tenker høyt.

søndag 1. mars 2009

Nå.

I en leilighet
som egentlig ikke er en leilighet, men et rom
har jeg ei skeiv stålampe med frynser på
og god stemning.
Jeg har grå sofa med hekleputer i
kaffe og te i bokser og krukker
og den gamle senga som foreldrene til Mari hadde på 70-tallet.
I vinduet har jeg en diger vase med rosa blomster
og stjålent, trådløst internett.
Naboen, hun jeg skal dele nett med,
går nemlig fortsatt ikke med på å ha ruteren på om natta,
på grunn av strålingsfaren.

I en by
som egentlig har ganske lite å by på
befinner de seg fortsatt, noen av de menneskene
som har forandret livet mitt, og som fortsetter å gjøre det.
I en by der det er alt for lett å sovne,
tvinger de meg til å holde meg våken
til å lete, til å ta tak, til å gi.

I en leilighet, i en by
er jeg litt fortapt
litt ny
men fortsatt meg.

3 kommentarer:

Windingstad sa...

Det med internettet hadde jeg virkelig ikke funnet meg i.

Maja sa...

Høres ut som et hjem jeg kan trives i. Jeg kommer gjerne på besøk!

..... sa...

Ja! Komkomkom!
Jeg har sovesofa med plass til to, også har jeg kjøpt masse fine bokser på bruktbutikk som jeg tror du vil like.
(Kanskje ikke det beste lokkemiddelet, men likevel, komkomkom :-)

Og har forresten blitt mye bedre kjent i Berlin siden sist!
(Kanskje et bedre lokkemiddel?)