tenker høyt.

onsdag 17. desember 2008

Pikkpakk.

Det skjer hver gang.
Jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke forutser det -
det er vel mulig at betegnelsen "evig optimist" er en dekkende forklaring.

Det skjer når stedet jeg er på og tiden jeg er i
er i ferd med å smuldre opp i hverandre,
og jeg så smått begynner å sanke sammen saker og ting.

Strålende fornøyd over at jeg faktisk ikke eier så mange ting -
denne gangen skal flyttingen gå som en lek.
Kvitrende til sjefen på jobben: "Jeg har ikke så mye jeg, så dette flyttelasset blir billig for dere! Kanskje bare en pakke i posten, og muuuuligens et par kilo ekstra på flyet!"

Så står jeg der da, kvelden før morgenen, og ser på de små, få tingene jeg eier.
Og innser at ting..eeh..vokser når de kommer sammen i en haug.
Og
når de skal oppi kofferter.

På gulvet ligger tre store Smartpakker og to stappfulle kofferter.
Jeg tror ikke de få kiloene på flyet blir så få likevel, og jammen hadde jeg ikke trengt en pakke til.

Det skjer hver gang, enda så lite jeg tror jeg har.
Bare lurer på om det er Forsvaret eller jeg som burde betale for dette "halen-mellom-beina"-flyttelasset.

3 kommentarer:

anemarthe sa...

haha!
Ser deg for meg!

Anonym sa...

My Dad would often curse and swear about the constant accumulation of JUNK in our house (or boat). His rule was: any time someone brings something new into the house, something else must leave the house.

Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.