tenker høyt.

tirsdag 20. mai 2008

Tørke.

Hva er det egentlig som fører til bloggtørke?

Noen ganger tidligere har jeg skildret følelsen av å rett og slett ikke ha noe å si. Tomt for tanker, tomt for ord.

Men for tiden har jeg både mange tanker og mange ord -
så hva er det da som fører til bloggtørke?

Jeg tror det må være såpeboblen som jeg skrev om i forrige innlegg.
Jeg tror det må være inntrykkene som flyter rundt og gjør seg umulige å fange.
Jeg tror det må være den trykkende varmen, varmen jeg tar og føler på fordi den ikke finnes der hvor jeg kommer fra, ikke på samme måte.
Jeg tror det må være språkene som hopper, tanker på norsk, kjærtegn på engelsk, ord på tysk.
Jeg tror det må være musikken som noen ganger ikke kan deles gjennom noen annen uttrykksmåte enn seg selv.
Jeg tror det må være at menneskene i vårverdenen har kommet nærmere meg enn de har vært før.

Jeg tror det kan være en litt for god kribling i magen.

3 kommentarer:

Cecilie Hoel sa...

Å så søt du er, Ingebjørg! Bare godfølelse med disse fine ordene.

Torapa sa...

Noen gang lurer jeg på om det kommer fra oven. Og noen gang kommer det fra mer håndgripelige steder. Slik som nesehorninspirasjonen, takktakk!

anemarthe sa...

Bloggtørke, kjenner til det der! Rart... Men hva er denne innmarie kriblingen i magen din for noe da mon tro? ;)